ریاض به اتاق فتنه اسرائیل در منطقه تبدیل شده است
یك نویسنده عرب به افشای ابعادی از روابط آل سعود و رژیم صهیونیستی پرداخت.
به گزارش اسلام تایمز، صادق الاسعد در گزارش خود یادآور شده است: برخی خبرها حاكی از آن است كه ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با یك مقام بلندپایه عربستان (احتمالا ملك عبدالله) در اردن دیدار كرده است. همچنین این گزارشها از انجام دیدارهای جمعی از مسئولان اسرائیلی با بندربن سلطان از شاهزادگان بانفوذ سعودی حكایت دارد و از جمله منابع آگاه به انجام چنین دیدارهایی را در سالهای 2006 و 2007 بین شاهزاده بندر و مقامات اسرائیلی تاكید دارند هرچند كه ملاقات اولمرت و ملك عبدالله در اردن را تایید نمی كنند.
این گزارش می افزاید: «تركی فیصل سفیر سابق عربستان در آمریكا با مئیر داگان رئیس پیشین موساد دیدار كرده است. همچنین منابع كانادایی از وجود فعالیتهای مشترك عربستان- اسرائیل در خاورمیانه، آسیای میانه، شاخ آفریقا و منطقه قفقاز خبر می دهند كه در پی برخی اهداف است از جمله؛ تضعیف قدرت مصر در دوره پس از سقوط مبارك به واسطه حمایت از گروههای سلفی و وهابی، هدف قراردادن دوستان ایران نظیر سوریه و همچنین آموزش برخی عناصر برای ایجاد هرج و مرج در مناطق مختلف به كمك انگلیس. این آموزشها در عربستان انجام می شود.»
یادآور می شود در جریان حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و باریكه غزه، برخی گزارشها از هماهنگی و حمایت همه جانبه رژیم سعودی نسبت به جنگ افروزی اسرائیل حكایت می كرد. همان زمان بود كه گروههای مقاومت منطقه نام شبكه العربیه را به العبریه تغییر دادند.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و یکم خرداد ۱۳۹۰ساعت 8:14  توسط عمار  |