
حمایت سحابی از محمدرضا پهلوی (خبر ویژه)
یك عضو حلقه فسیل های نهضت آزادی صریحا به حمایت از شاه معدوم پرداخت و تلاش كرد وی را از اتهام جنایت علیه مردم تبرئه كند.
عزت
الله سحابی كه همزمان با ایام الله دهه فجر با ارگان حلقه صهیونیستی جرس
گفت وگو می كرد، جایی در میانه مصاحبه ناگهان به یاد علائق قدیمی اش افتاد و
گفت: «شاه باز عمل می كرد و رك و راست، ولی در عمل خیلی زود و در همان 17
شهریور كه اعتراضات اتفاق افتاد، متوجه خواست مردم شد و برگشت. گرچه دیر
بود ولی اهل خونریزی و كشتار نبود. منتقدین این شیوه مانند ارتشبد اویسی
اعتراض شان به شاه این بود كه شاه خیلی زود كوتاه آمد و اگر اجازه می داد
ما مهار می كردیم. شاه كوتاه آمد ولی حاكمیت فعلی كوتاه نمی آید».
سحابی نگفته است كه این سخن وی آیا جز ارادت قدیمی نهضت آزادی به سلطنت و مقام شامخ همایونی، مستند دیگری هم دارد یا نه؟!
گفتنی است حضرت امام(ره) درباره نهضت آزادی فرموده بودند اگر مدتی دیگر بر سر كار بودند، ایران را به آمریكا تحویل می دادند.
این هویدا دیگر معما نیست!
«اگر
آمریكا و مبارك كه در جریان تظاهرات وسیع مصر غافلگیر شده اند نتوانند راه
حلی پیدا كنند، ماجرای انقلاب ایران در انتظار مصر خواهد بود.»
عباس
میلانی نویسنده كتاب جانبدارانه معمای هویدا كه با موسسات نومحافظه كار در
آمریكا همكاری می كند، ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: احتمال سقوط رژیم مصر به
سرعت سقوط رژیم پهلوی وجود دارد.
وی در گفت وگو با صدای آمریكا اظهار
داشت: مخالفان در مصر نباید زیر پرچم اسلامی و نیروهای ایرانی بروند. من
فكر می كنم اخوان المسلمین شباهت های زیادی به نیروهای اسلامی در ایران
دارد. برخی از نیروهای مذهبی در انقلاب ایران، با اخوان المسلمین در ارتباط
بودند. نواب صفوی كه یكی از شاكله های انقلاب ایران بود، با اخوان
المسلمین و مهم ترین تئوریسین آن یعنی سیدقطب در ارتباط بود و به مصر رفته
بود. اخوان المسلمین شبكه دارند. انور سادات را همین ها كشتند.
+ نوشته شده در یکشنبه هفدهم بهمن ۱۳۸۹ساعت 8:24  توسط عمار
|